søndag 5. august 2012

I morgon skal eg

I morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv. Det er ikke noe jeg tror for det skal jeg!!! Formen er mildt sagt elendig, i går måtte jeg stå over en flott fjelltur fordi formen er så dårlig. Jeg føler meg oppblåst, har hatt en del halsbrann og energinivået er på et minimum. Vekten stopper nå på ca 84 kg, alt for mye selvsagt for en som bare er 164 cm høy. Da jeg kjøpte jeg meg ny turbukse,  måtte jeg kjøpe str. XXL, grøss og gru. Jeg hadde igrunnen bestemt meg for å begynne på opplegget som treningssenteret jeg går på har, de viser til gode resultater, med pulverdiett og så gradvis tilvenning til normal mat. Jeg er skeptisk til pulverdietter, men nå er jeg igrunnen ganske desperat for jeg føler at uansett hva jeg spiser (eller ikke spiser) så har det ikke hjulpet. 

 Så fikk jeg tilfeldigvis via en bekjent høre om Whole30, en diett som skal få kroppen i balanse igjen. Skeptisk?? Ja jeg også, men min bekjente har etter 3 uker blitt veldig mye bedre av smerter hun har levd med i 20 år. Nå skal jeg altså begynne på den i morgen, jeg skal holde meg unna alt som inneholder sukker, korn, melk og alkohol i 30 dager, også belgfrukter skal ut av kostholdet. Da jeg først fikk høre om dette så tenkte jeg herlighet, men hva spiser man da??? Det blir jo kun kjøtt, fisk, frukt og grønnsaker, og siden jeg ikke liker fisk noe særlig så blir det kjøtt og grønnsaker på meg. Men kjøtt og grønnsaker i en måned tiltaler meg igrunnen mer enn en pulverkur. Dessuten koster opplegget de har på treningsenteret mange tusen.

Nå har jeg googlet og lest, listen over hva jeg spise er printet ut, i morgen må jeg kjøpe inn kokosolje, kokosmelk, kjøtt og grønnsaker. Jeg har lest om hvordan man lager blomkålris, jeg har lest om folk som har blitt mye bedre av både den ene og den andre sykdommen. Jeg har lest at det er tøft de første to ukene og så blir det plutselig en endring og man føler seg så mye bedre. Jeg har lest at energinivået har steget og at alt som heter fysisk aktivitet blir så mye lettere å utføre etter de to førstnevnte ukene. Jeg har lest at søvnen skal bli mye bedre, jeg har lest at man får et nytt liv og et helt nytt perspektiv på mat. Skeptisk er jeg, men dette skal prøves og 30 dager skal gjennomføres. Det å spise slik en måned kan da ikke skade.

Så kan jeg da bare håpe at: 

Vekten går nedover
Allergien og astmaen blir bedre
Oppblåstheten og halsbrannen forsvinner
Energinivået øker 

Dessverre har jeg ikke funnet noe særlig om denne dietten på norsk, om noen som leser dette har noen gode norske sider å henvise til så blir jeg svært takknemlig. 

I morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv,
men i dag, i dag skal jeg kose meg med vin, ost og sjokolade.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar