mandag 6. august 2012

Dag 1/Day 1

Da er jeg igang, match vekten i dag er 83,1 kg. Nå skal vekten gjemmes bort og ikke taes fram igjen før 5 september, våger jeg å håpe at vekten da er under 80??? Jeg har også tatt mål rundt livet, hoftene og lårene i dag, i mangel på målebånd (gudene vet hvor jeg har gjort av det) tok jeg hyssing og klippet av, da blir det enkelt å se om det har forsvunnet noen cm når de 30 dagene har gått.

My first day of the Whole30, the scale showed 83,1 kgs, now I will put the scale into the closet and leave it there until September 5th. Dare I hope I will be less than 80 kgs? I have measured my waist, hips and thies, hopefully I will also have lost some centimeters by then. 

 Jeg trodde jo at det bare var å kjøpe inn kjøttvarer, men det viser seg at kjøtt ikke alltid inneholder bare kjøtt, men også sukker og stoffer som ikke skal inn i min munn de neste 30 dager. Formiddagen har gått med til å søke på internett etter kjøttvarer som ikke inneholder sukker, MSG (Glutamat E-621), karragener eller sulfitter. Gilde sine sider var velig opplysende og jeg fant ut at bl.a helsprøtt bacon, karbonadedeig og pæreskinke er trygt å spise. Det å finne bacon uten sukker var forresten ikke så helt enkelt, de fleste bacon inneholder dessuten også sulfitter for å holde på vannet når det stekes. Og sulfitter er fy, fy, allergifremkallende spesielt astmatikere kan reagere på det.

I thought it would be easy to find meat and meatproducts for the diet, unfortunately meat is not always only meat. I have used most of the morning to search the net for meat and meatproducts I am alloud to eat.  I found the site of the Norwegian meat producer Gilde very helpful, and luckily they produce a bacon that is free of both sugar and sulfites, and it's available in my nearest supermarked. Hooray.

Det blir nok mye lesing på innholdsfortegnelsene de neste 30 dagene, men grundig resarch i dag og i går har gitt meg en viss innsikt.
Google er en fin ting.

I'm sure I have to read all labels thoroughly the next 30 days, and also be aware when the 30 days are over. I will probably learn a lot about food. 

Nå er det snart ut på tur og så handle på veien hjem.

Now I will soon take a walk and then do the groceries on the way home.

Frokost: Omelett med søt paprika
Lunch: Svinekotelett og gulerot
Middag: Svinekotelett med kokt blomkål og avocadosalat.
En håndfull ville bringebær var dagens snack. 

Breakfast: Omelet with sweet pepper
Lunch: Pork chop and carrot
Dinner: Pork chop, cauliflower, avocado sallad
Snack: A handfull of wild raspberries, directly from the tree.
 
Trim: Ca en times tur

Exersise: About an hour walk 

No cravings so far.....


1 kommentar:

  1. Så kult! Ble kjempefint og du kjempebra ide å lage meny. Lykke til!! klem Hege

    SvarSlett